راهنمای خرید کمانچه با قیمت مناسب
نوشته شده توسط : دلشاد موزیک

بهترین قیمت و مناسبترین قیمت کمانچه

در موسیقی اصیل ایران رد پای نوای کمانچه همیشه شنیده می‌شود.‌سازی اصیل که پیشینه‌اش به سده‌ی چهارم هجری بر می‌گردد. در تقسیم‌بندی های آلات موسیقی، کمانچه در رده‌ی ساز‌های زهی قرار می‌گیرد. برای نواختن آن از آرشه کمک گرفته می‌شود و نوازنده ساز را روی زمین یا زانوی خویش تکیه می‌دهد. وسعت صدایی این ساز به اندازه‌ی 3 اکتاو است و تمام فواصل موسیقیایی از جمله پرده، نیم پرده و ربع پرده قابل اجرا شدن با این ساز هستند. پیش از خرید و اطلاع از قیمت کمانچه بهتر است،‌بخش های مختلف آن و ویژگی‌های ساز خوب را بشناسید، تا با یک خرید صحیح هم هزینه‌ها را کاهش دهید هم شوق نوازندگی را در خود زنده نگه دارید.

اغلب نوازندگان تازه کار با خرید یک ساز نامناسب و غیراستاندارد همراه با نامتعارف بودن قیمت کمانچه در ابتدای مسیر نوازندگی شوق و علاقه‌ی خود برای ادامه‌ی مسیر را ازدست می‌دهند، چرا که نواختن یک ساز نا مناسب بسیار مشکل است.

اجزای کمانچه

به طور کلی می‌توان گفت که اغلب ساز‌های ایرانی ساختار نسبتا مشابهی دارند و بسیاری از آن‌ها با یکدیگر هم خانواده هستند. ساز کمانچه نیز با رباب و قیچک هم خانواده می‌باشد. اجزای مختلف یک کمانچه‌ی خوب و با کیفیت به طور مناسب و هماهنگ در کنار یکدیگر قرار دارند و صدایی یک دست تولید خواهند کرد. یک کمانچه از کاسه‌ی طنینی، پوست، دسته، خرک، شیطانک، سیم گیر، سرپنجه، گوشی و 4 عدد سیم که ضخامت‌های متفاوتی دارند تشکیل شده است. در نوع خاصی از کمانچه که به کمانچه لری معروف است، پشت کاسه‌ی طنینی به منظور ایجاد صدایی قوی‌تر و گیرا‌تر باز است. طول کلی کمانچه حدود 75 سانتی متر است و خوش دستی و راحتی نواختن می‌بایست یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما هنگام خرید کمانچه باشد.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: